Φωτισμός νέας τεχνολογίας με led 2
15
Φεβ

Φωτισμός Νέας Τεχνολογίας Με LED

Φωτισμός Νέας Τεχνολογίας Με LED

Στην εποχή μας, όπου το κόστος της ενέργειας αυξάνεται συνεχώς, η εξοικονόμησή της είναι απαραίτητη ανάγκη όλων μας. Το LED, δηλαδή η δίοδος εκπομπής φωτός (LED – Light Emmiting Diode), ανήκει σε μια γκάμα προϊόντων πράσινης ενέργειας. Το LED εφευρέθηκε από τον Oleg Vladimirovich Losev στη Ρωσία τη δεκαετία του 1920, ο οποίος παρατήρησε ότι οι δίοδοι που χρησιμοποιούσαν οι ραδιοφωνικοί δέκτες παρήγαγαν φως όταν διερχόταν από αυτές ηλεκτρικό ρεύμα. Από τότε τα led έχουν βρει πάρα πολλές εφαρμογές, ενσωματωμένα σε πινακίδες ενημέρωσης ή σήμανσης, ως ένδειξη λειτουργίας ηλεκτρικών συσκευών, σε αναπτήρες και φακούς, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.

Οι λαμπτήρες είναι έτσι κατασκευασμένοι ώστε να εκπέμπουν ένα συγκεκριμένο μήκος κύματος όταν περνάει ρεύμα από μέσα τους. Έτσι, ανάλογα με την κατασκευή και το μήκος κύματος που πρόκειται να εκπέμψει, δημιουργούνται τα διάφορα χρώματα (δηλαδή διαφορετικά μήκη κύματος) λευκό, κίτρινο, μπλε, κόκκινο, πράσινο…

Γιατί να χρησιμοποιήσω LED?

  • Δεν εκπέμπουν υπεριώδη ή υπέρυθρη ακτινοβολία, οπότε είναι κατάλληλα και για εκθέσεις τέχνης χωρίς να προκαλούν βλάβες στα εκθέματα.
  • Η τεχνολογία των λαμπτήρων led είναι 90% ενέργεια-φως και 10% θερμοκρασία.Τεχνολογίας Με LED
  • Δεν εκπέμπουν υψηλές θερμοκρασίες (<65οC). Έτσι μειώνουν το φόρτο και το κόστος λειτουργίας των κλιματιστικών το καλοκαίρι.
  • Δεν περιέχουν επικίνδυνες ουσίες, όπως υδράργυρο, κάδμιο και μόλυβδο.

Η INNOVO constructions έχει διαπιστώσει ότι, με βάση των μελετών και των έργων της, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες προτιμούν τα PL φωτιστικά, τα οποία κοστίζουν περίπου 25€. Παρόλα αυτά ύστερα από την παρούσα έρευνα φαίνεται ότι με τη χρήση των λαμπτήρων PL LED και LED, αν και το κόστος της αγοράς τους είναι πιο ακριβό, μακροπρόθεσμα οι καταναλωτές βγαίνουν κερδισμένοι.

Οι λαμπτήρες PL έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής και μεγαλύτερη κατανάλωση σε σχέση με τους άλλους 2 λαμπτήρες. Θεωρώντας 10ωρη τη λειτουργία των 50 λαμπτήρων ενός καταστήματος κατά τις 6 εργάσιμες ημέρες, γίνεται φανερό από τα παρακάτω διαγράμματα ότι το οικονομικό όφελος από τη χρήση των λαμπτήρων LED κάθε έτος ανέρχεται στο 58% σε σχέση με τα PL και 31% σε σχέση με τα PL LED. Βέβαια δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο ότι οι λάμπες PL θα έχουν διάρκεια ζωής λίγο περισσότερο από 3,2 χρόνια με τις εν λόγω ώρες κατανάλωσης ενώ οι λάμπες PL LED και LED θα έχουν περίπου 16 χρόνια. Σε μια 15ετία το κέρδος ενός καταναλωτή θα φτάσει τα 8.451€ με την αντικατάσταση των λαμπτήρων PL με LED. Προσθέτοντας σε αυτό το ποσό 4.000€ για διάφορες φθορές, ballast, αντικατάσταση λαμπτήρων, το συνολικό κέρδος είναι 67% και ανέρχεται στα 1.2451€.

Σημείωση: Σαν δεδομένο θεωρήθηκε η 10ωρη εργασία των καταστημάτων κατά τις 6 εργάσιμες ημέρες και οι υπολογισμοί έγιναν με βάση την πραγματική καθαρή αξία του ηλεκτρικού ρεύματος μεταφρασμένη σε χρέωση ανά kWh με χρεώσεις του 2011.

Σε όλες τις αναλύσεις πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πρόκειται για pl της Philips, PL LED της osram και LED ανώνυμης εταιρίας με ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις CE και RoHS. Από τα παραπάνω διαγράμματα γίνεται αντιληπτό επίσης ότι η απόσβεση του κόστους αγοράς των λαμπτήρων LED σε σχέση με των PL και τα ballast τους γίνεται στα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας τους, ενώ του PL LED η απόσβεση θα γίνει μέσα στην 15ετία σε σχέση με τα PL και LED.

Συνοψίζοντας φαίνεται ότι μακροπρόθεσμα οι χρήστες των λαμπτήρων LED θα βγουν κερδισμένοι, σε ενέργεια και χρήματα. Επίσης μειώνεται η ατμοσφαιρική ρύπανση και προστατεύεται η υγεία των ανθρώπων, ενώ παράλληλα η φωτεινή ροή και το εύρος της χρωματικής τους απόδοσης μπορεί να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή. Άρα αξίζει να παραβλέψει κανείς τα παραπάνω οφέλη έχοντας μόνο ως γνώμονα το βραχυπρόθεσμο κέρδος της αγοράς των λαμπτήρων; Καθώς η τεχνολογία προχωράει είναι στη κρίση του κάθε ατόμου να την υιοθετήσει ή να την απορρίψει. Στο μέλλον έρχονται και νέες καινοτομίες στον φωτισμό, όπως οι λαμπτήρες OLED (Οργανικοί Δίοδοι Εκπομπής Φωτός). Απαραίτητη λοιπόν είναι η ενημέρωση του κοινού πριν αγοράσει ή απορρίψει νέα προϊόντα, ώστε να έχει σφαιρική εικόνα της νέας τεχνολογίας, με όλα οφέλη και μη.

Επομένως ενημερωθείτε, συγκρίνεται και δεν θα χάσετε!